آموزش سخنوری و سخنرانی

آموزش سخنوری سخنرانی زبان بدن

آموزش سخنوری و سخنرانی

آموزش سخنوری سخنرانی زبان بدن

در روزگار ما، که عصر ارتباطات نام دارد هر انسان مترقی، پیشرو و مدرن امروزی که به دنبال رسیدن به اهداف بلند خود می باشد در حقیقت هر چه دارد از ایجاد ارتباط مؤثر است و هر آنچه ندارد از عدم ارتباط مؤثر می باشد. در حوزه ی ارتباطات کلامی و حتی غیر کلامی نقائص و نقاط ضعف فراوانی وجود دارد که اگر نتوان این مشکلات را در برقراری ارتباط مرتفع نمود قطعاَ مسائل فراوانی در رسیدن به خواسته های ذهنی و قلبی ایجاد می گردد. در حوزه ی ارتباطات کلامی دسته ها و انواع گوناگونی امروزه وجود دارد که از آن جمله می توان به مذاکرات، مناظرات، مباحثات، گفتگوها و حتی سخنرانی اشاره کرد که هر کدام متناسب با خواستگاه عالی خود سعی در برقراری رابطه ی مؤثر انسانی نموده و در واقع همگی به دنبال «فهمیده شدن»» می باشند. هر انسانی باید بداند که امروز باید مسلح و مجهز به فنون ارتباطات کلامی و غیرکلامی باشد تا در عرصه های مختلف زندگی به آنچه باید نایل شود.
مجموعه ی آموزشی سخنوران بر پایه ی همین هدف به عنوان اولین و تنها مرکز آموزش تخصصی فنون سخنوری و ارتباطات مدت ها است که نسبت به این مهم سعی و جهدی ویژه نموده تا با آموزش افراد متخصص در زمینه های گوناگون ارتباطی به رشد و بالندگی میهن عزیز اسلامی کمک نماید. در همین راستا تا به امروز تلاش شده تا با استفاده از راه های متعدد آموزشی این نیاز را مرتفع نموده تا همگان بتوانند در این مهم به مهارت لازم دست یابند. به امید روزی که هیچ منازعه و مناقشه ای در نارسایی کلام نباشد.
موسسه سخنوران باهدف ارتقاء سطح کیفی دانش کلامی ایرانیان وتحول در منطق زبانی در سال 1388 تاسیس شد .
این مجموعه به عنوان مرکز تخصصی آموزش سخنوری حرفه ای و فنون ارتباطات کلامی ، و غیر کلامی از طرق مختلف آموزش اعم از حضوری، غیر حضوری و الکترونیکی افراد بی شماری را تا به امروز آموزش داده است .
باشد که با حمایت شما علاقه مندان و جویندگان دانش و حقیقت دوام سخنوران پایدار ماند.

سخنور کیست؟

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ

سخنور کیست؟

در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست                                                                                یا سخن دانسته گوی مرد عاقل یا خموش (حافظ)

سخنوری فن یا هنری ست که به وسیله آن می توان شنونده را اقناع و بر منظور خویش آشنا و ترغیب کرد و سخنوری هنری ست که همه کس به آن نیازمند است و خود به خودی شغل و پیشه نیست، بلکه وسیله ای جهت پیشرفت مقصود است.

سخنور اگر به درستی به شرایط سخنور عمل کند برای عموم بهترین مدرس تهذیب کننده نفوس است و چه بسا، مواقعی می بایست گفتار خود را کتبا تهیه نماید،از همین رو علم ادب و مشق نویسندگی الزامی ست و تسلط بر موضوع و اطمینان از خود، لازمه ی هنر سخنوری می باشد.یک سخنور گذشته از احاطه بر موضوع و زبردستی در سخنوری باید مردم را بشناسد و علم نفس داشته باشد،نکته سنج و زمان شناس باشد و دامنه مطالعاتی خود را اعم از منطق و فلسفه و سیاست و اخلاق و تاریخ گسترش دهد.

قواعد و اصول سخنوری برای یک سخنور می بایست ملکه ی ذهن باشد نه آنکه تنها قصد به یاد آوری آن را در حین سخنوری داشته باشد و در آن لحظه سخنان خود را با آموزه ها تطبیق دهد.

سخنوری،قوس و قزح دادن به کلام نیست،بلکه سخن نیکو گفتن هرچند ساده و بی پیرایه باشد،سخنوری ست و عدم تقلید در جان اثر حاکم است زیرا جذابیت یک سخنور،طبیعت شخص سخنور می باشد.

بهترین سخنور آن است که در بیان قصد سخنوری نکند و نیت آن جلوه گری در کلام نباشد، بلکه تمامی حواس معطوف انجام وظیفقه ی انتقال پیام سخنوری باشد.

سخنور در حضور جماعت هیات خود را به درستی و قاعده می سازد و اگر حواس وی پریش باشد، می بایست اندکی تامل کند تا حواس به جا بیاید، شتاب نکند، نفس بکشد و آرام پیش رود و بدون آنکه تذلل کند، نسبت به شنوندگان مودب و متواضع باشد و کلامی ادا نکند،دلیل بر آنکه آنان نادان هستند و تا می توان نباید از خود سخن گفت و ادعای راستگویی و بی غرضی کند، فریاد نکشد و به سرعت سخن نگوید و شمرده سخن گوید، لحن، صوت، اشارات، حرکات و نگاه خود را مراقبت کند.

حتی المقدور از نوشته ی خود سخنوری نکند.در سخنوری علمی تشریفاتی و گاهی در سخنوری قضایی خواندن از روی نوشته جایز است و در سخنوری سیاسی کمتر و در سخنوری منبری هیچ گاه جایز نیست.

سخنوری آن است که سخن تعلیم دهنده،دلپسند و مهیج باشد، هم مغز را راضی کند، هم گوش را خوش آید و هم دل را تصاحب کند.

سخنور می بایست معانی لطیف پسندیده را به ترتیب صحیح در لفظ و عبارت فصیح، ساده،روان و خوش آهنگ در بیاورد و از عبارات طولانی و عالمانه و فضل فروشی بپرهیزد.

بلندی سخن از بزرگی روح بر می آید.استحکام سخن از متانت خلق،دلپذیری سخن از طبیعی بودن و مهیج و موثر بودن سخن از دل است.رنگ و روغن سخن از قوت تخیل گوینده و درستی سخن از مطالعه بسیار امکان پذیر است و سخنوری که افکار و معانی بدیع ندارد،به آرایش لفظ و عبارت می پردازد.سخن می بایست از جهت معنی و لفظ و لحن و اشارات با مقتضای زمان و مکان و احوال اشخاص موافق باشد و همچنین با موضوع تناسب داشته باشد.

بازی با الفاظ کلام در سخنوری چنان است که طبیب به بالین بیمار به جای معالجه ادبیات ببافد و وکیل در محضر قاضی به جای دفاع از جان ومال موکل شاعری نماید. سخنور تا حدالامکان می بایست قوه تفهیم خود را افزایش دهد و مطلب را روشن ادا کند.

دلنشین شدن سخن آن است که گفتار با آنچه شنوندگان به آن دلبستگی دارند متناسب باشد.اموری که مردم به آن دلبستگی دارند ثروت است و شهرت،نام نیک و شرافت،تمتعات و لذایذ،امور ذوقی و عواطف و مانند آن ها.

سخن که موافق ذوق و سلیقه عقیده شنونده باشد برای او دلنشین است.

سخن هرچه متنوع تر باشد دلنشین تر است.

سخنور می بایست نیک نفس،خیرخواه و خوش نیت باشد.عواطف نیکو داشته باشد.


مدرس سخنوری:استاد حسینیان

آموزش سخنوری و فن بیان:استاد حسینیان

آموزش سخنرانی و فن بیان :کانون سخنوران

آموزش فن بیان:استاد حسینیان

مدرس زبان بدن:استاد حسینیان

مدرس بازاریابی و فروش

مدرس اصول و فنون مذاکره

مدرس غلبه بر اضطراب و کمرویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی