آموزش سخنوری و سخنرانی

آموزش سخنوری سخنرانی زبان بدن

آموزش سخنوری و سخنرانی

آموزش سخنوری سخنرانی زبان بدن

در روزگار ما، که عصر ارتباطات نام دارد هر انسان مترقی، پیشرو و مدرن امروزی که به دنبال رسیدن به اهداف بلند خود می باشد در حقیقت هر چه دارد از ایجاد ارتباط مؤثر است و هر آنچه ندارد از عدم ارتباط مؤثر می باشد. در حوزه ی ارتباطات کلامی و حتی غیر کلامی نقائص و نقاط ضعف فراوانی وجود دارد که اگر نتوان این مشکلات را در برقراری ارتباط مرتفع نمود قطعاَ مسائل فراوانی در رسیدن به خواسته های ذهنی و قلبی ایجاد می گردد. در حوزه ی ارتباطات کلامی دسته ها و انواع گوناگونی امروزه وجود دارد که از آن جمله می توان به مذاکرات، مناظرات، مباحثات، گفتگوها و حتی سخنرانی اشاره کرد که هر کدام متناسب با خواستگاه عالی خود سعی در برقراری رابطه ی مؤثر انسانی نموده و در واقع همگی به دنبال «فهمیده شدن»» می باشند. هر انسانی باید بداند که امروز باید مسلح و مجهز به فنون ارتباطات کلامی و غیرکلامی باشد تا در عرصه های مختلف زندگی به آنچه باید نایل شود.
مجموعه ی آموزشی سخنوران بر پایه ی همین هدف به عنوان اولین و تنها مرکز آموزش تخصصی فنون سخنوری و ارتباطات مدت ها است که نسبت به این مهم سعی و جهدی ویژه نموده تا با آموزش افراد متخصص در زمینه های گوناگون ارتباطی به رشد و بالندگی میهن عزیز اسلامی کمک نماید. در همین راستا تا به امروز تلاش شده تا با استفاده از راه های متعدد آموزشی این نیاز را مرتفع نموده تا همگان بتوانند در این مهم به مهارت لازم دست یابند. به امید روزی که هیچ منازعه و مناقشه ای در نارسایی کلام نباشد.
موسسه سخنوران باهدف ارتقاء سطح کیفی دانش کلامی ایرانیان وتحول در منطق زبانی در سال 1388 تاسیس شد .
این مجموعه به عنوان مرکز تخصصی آموزش سخنوری حرفه ای و فنون ارتباطات کلامی ، و غیر کلامی از طرق مختلف آموزش اعم از حضوری، غیر حضوری و الکترونیکی افراد بی شماری را تا به امروز آموزش داده است .
باشد که با حمایت شما علاقه مندان و جویندگان دانش و حقیقت دوام سخنوران پایدار ماند.

آموزش سخنوری و فن بیان

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۳۹ ب.ظ


شیوه های متقاعد سازی:

افرادی که به متقاعد سازی دیگران می پردازند می بایست پیام های خود را با استفاده از پنج اصل پایه ای اقناع ارسال کنند.

1-تداعی مخاطبان

در ذهن مخاطبان چیزهایی به عنوان ارزش وجود دارد.فرستنده پیام می بایست مورد خود را همسو و هم جهت با آنچه از پیش در ذهن مخاطبان وجود دارد، دانسته و برجسته سازی انجام دهد تا مخاطب اصول پیام جدید را هماهنگ و در تایید دانسته های پیشین خود بدانند و متن پیام را بپذیرند.

اصل تداعی بر تکنیک های تکرار، اسارت مخاطب و مجاورت استوار است.

آنچه در تکرار پیام های اقناعی می بایست به آن توجه گردد، تازگی در متن پیام هاست که در چارچوبی آشنا، به مخاطبان ارایه شود.

2-توسل به منطقی و منصف بودنشان

چنانچه به مخاطب اطلاعات درست،موثر و قابل فهم ارایه شود آنها هم به نتیجه گیری درست دست خواهند یافت.انسان ها دوست دارند که فکر کنند منطقی و منصف هستند و چنانچه در زمینه ای استدلال منطقی و قابل قبول ارایه شود، آن را می پذیرند.از این تصور مخاطبان نسبت به سازمان، کارشناسان روابط عمومی باید بهره برداری لازم را به عمل آورند.

3-نیازها و انگیزه ها

اگر بخواهیم مخاطبان، عقیده و موضع گیری خاصی را بپذیرند، باید بدانیم چه انگیزه ای وی را وادار به اتخاذ آن موضوع می کند و آن عقیده خاص چه نیازی از وی را بر آورده می کند.

آنان که دست اندر کار متقاعد سازی دیگران هستند، می بایست به گونه ای تبلیغات کنند که بر حسب مورد تبلیغ شان یکی از نیاز های اساسی مخاطب را بر آورده کند.

4-هنجارهای اجتماعی

تاریخچه زندگی مخاطبان، گذشته آن ها، هنجارهای گروهی و منافع و وابستگی های آنان مورد توجه قرار گیرد.همچنین پیام گذاران، پذیرش پیام جدید را در خدمت مخاطبان مطرح می کنند و بر می شمارند.

وجود رسوم، سنت ها، معیار ها، قواعد، ارزش ها و سایر معیارها بیانگر این مساله است که تاثیر اجتماعی بر رفتار و نگرش فردی به جا گذاشته می شود.

5-ویژگی های شخصیتی مخاطبان

فرستنده نباید از یاد ببرد که هر فردی دارای ویژگی های روانی خاص خود است.ویژگی های شخصیتی افراد می تواند تعیین کننده روش های اقناعی یا ترغیبی وی باشند.

پیام گذار باید توجه کند که فرد مخاطب ممکن است دو برابر شیوه های اقناعی آسیب پذیر باشد.از این رو احتمال دارد رشته های ارتباطی او و مخاطب از هم گسسته شود.

متقاعد سازی زمانی به پایان می رسد که پیام دهنده به عناصر کلیدی "چه کسی،چه چیزی را به چه کسانی با چه محتوایی و با چه تاثیراتی" پاسخ دهد.

الف)متغیرهای ورودی:

1-منبع پیام:

اعتبار منبع پیام از تخصص،درستکاری و شهرتی ست که مخاطبان، در منبع پیام می یابند.مخاطبان، هنگامی یک منبع را متخصص می دانند که دریابند وی نسبت به کل پیام آگاهی، اطلاع و تجربه و کافی دارد.قابل تاکید است که پیدایش حس درستکاری و اعتماد نسبت به منبع پیام، صداقتی است که مخاطبان در پیام رسان(منبع پیام) مشاهده می کنند.قدرت منبع(پیام رسان)هم یا از توانایی در تغییری است که پیام رسان دارد، یا از تصور قدرتی که مخاطبان از منبع دارند و یا در او توانایی دادن پاداش یا تنبیه را می بینند.

2-پیام:

متغیر پیام به شش دسته تقسیم می شود:استدلال پیام،سبک پیام،شعاع در برگیری پیام،سازمان متن پیام،جسم پیام،موضع گیری

انتخاب سبک پیام، همان انتخاب زبان مورد علقه مخاطب است که موجب جلب توجه مخاطبان، نشان از مهارت ارتباطی و خبق زیبایی در پیام می شود و اثر اقناعی آن را بالا می برد.

آموزش سخنرانی و فن بیان :کانون سخنوران

مدرس فن بیان:استاد حسینیان

مدرس سخنرانی:استاد حسینیان

مدرس سخنوری:استاد حسینیان

آموزش سخنوری و فن بیان:استاد حسینیان

آموزش سخنرانی و فن بیان :کانون سخنوران

آموزش سخنوری و فن بیان:استاد حسینیان

مدرس زبان بدن:استاد حسینیان

مدرس بازاریابی و فروش

مدرس اصول و فنون مذاکره






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی