آموزش سخنوری و سخنرانی

آموزش سخنوری سخنرانی زبان بدن

آموزش سخنوری و سخنرانی

آموزش سخنوری سخنرانی زبان بدن

در روزگار ما، که عصر ارتباطات نام دارد هر انسان مترقی، پیشرو و مدرن امروزی که به دنبال رسیدن به اهداف بلند خود می باشد در حقیقت هر چه دارد از ایجاد ارتباط مؤثر است و هر آنچه ندارد از عدم ارتباط مؤثر می باشد. در حوزه ی ارتباطات کلامی و حتی غیر کلامی نقائص و نقاط ضعف فراوانی وجود دارد که اگر نتوان این مشکلات را در برقراری ارتباط مرتفع نمود قطعاَ مسائل فراوانی در رسیدن به خواسته های ذهنی و قلبی ایجاد می گردد. در حوزه ی ارتباطات کلامی دسته ها و انواع گوناگونی امروزه وجود دارد که از آن جمله می توان به مذاکرات، مناظرات، مباحثات، گفتگوها و حتی سخنرانی اشاره کرد که هر کدام متناسب با خواستگاه عالی خود سعی در برقراری رابطه ی مؤثر انسانی نموده و در واقع همگی به دنبال «فهمیده شدن»» می باشند. هر انسانی باید بداند که امروز باید مسلح و مجهز به فنون ارتباطات کلامی و غیرکلامی باشد تا در عرصه های مختلف زندگی به آنچه باید نایل شود.
مجموعه ی آموزشی سخنوران بر پایه ی همین هدف به عنوان اولین و تنها مرکز آموزش تخصصی فنون سخنوری و ارتباطات مدت ها است که نسبت به این مهم سعی و جهدی ویژه نموده تا با آموزش افراد متخصص در زمینه های گوناگون ارتباطی به رشد و بالندگی میهن عزیز اسلامی کمک نماید. در همین راستا تا به امروز تلاش شده تا با استفاده از راه های متعدد آموزشی این نیاز را مرتفع نموده تا همگان بتوانند در این مهم به مهارت لازم دست یابند. به امید روزی که هیچ منازعه و مناقشه ای در نارسایی کلام نباشد.
موسسه سخنوران باهدف ارتقاء سطح کیفی دانش کلامی ایرانیان وتحول در منطق زبانی در سال 1388 تاسیس شد .
این مجموعه به عنوان مرکز تخصصی آموزش سخنوری حرفه ای و فنون ارتباطات کلامی ، و غیر کلامی از طرق مختلف آموزش اعم از حضوری، غیر حضوری و الکترونیکی افراد بی شماری را تا به امروز آموزش داده است .
باشد که با حمایت شما علاقه مندان و جویندگان دانش و حقیقت دوام سخنوران پایدار ماند.

 
از به کاربردن عبارت «خسته نباشید» به جای سلام گفتن، مخصوصاً در زمان های نامناسب (صبح یا هنگام شروع کار)، اجتناب کنید.
آداب معاشرت و آداب راه رفتن
بسیاری از افراد طرز درست راه رفتن را بلند نیستند. سعی کنید در هنگام راه رفتن حرکاتتان موزون و استوار باشد و نکات زیر را رعایت کنید:
 
1. هرگز سینه را بیش از حد جلو نداده و دست‌ها را به حالت آزاد و رها حرکت ندهید.
 
2. نباید سر را زیاد به سمت عقب خم کنید تا عضلات گردن نمایان شود.
 
3. به شدت راه نروید، به هر طرف ضربه وارد نکنید و هنگام حرکت تلوتلو نخورید.
 
4. پاهای خود را چنان به زمین نکشید تا کفش هایتان صدا بدهد.
 
5. در هنگام راه رفتن در اماکن عمومی از بیرون انداختن آب دهان به شدت خودداری کنید و همیشه همراه خود دستمال داشته باشید.
 
6. هرگز دست در بینی نکنید و از خاراندن بدن، دست کردن در گوش، خلال کردن دندان، تمیز کردن زیر ناخن و... در اماکن عمومی خودداری کنید.
 
7. طرز صحیح راه رفتن: اندام کشیده ـ دستها صاف ـ کمی به طرف جلو و عقب حرکت کند ـ سینه اندکی پیش ـ سر به حالت آزاد و قدم ها شمرده و محکم برداشته شود.
آداب معاشرت و آداب غذا خوردن
سر میز غذا صاف و راست نشسته، آرنج ها را نزدیک پهلو قرار دهید تا مزاحم بازوهای اطرافیان نشود، دستمال سفره را به آهستگی باز کرده و روی پای خود پهن کنید. اگر دستمال سفره و یا کارد و چنگال به زمین افتاد از جستجوی آن روی زمین خودداری کنید چون میزبان و یا پیشخدمت دوباره این وسایل را در اختیار شما قرار می‌دهد.
دست‌ها و آرنج‌ها را باید از میز دور نگه داشت و وقتی مشغول خوردن نیستید، دست ها را روی زانو بگذارید. اگر از یک دست برای صرف غذا  استفاده می‌کنید دست دیگر را از نظر  دور نگه دارید و با کارد و چنگال  یا قاشق‌های روی میز بازی نکنید. غذا را به سمت دهان بالا بیاورید و دهان را به سوی غذا پایین نبرید و در هنگام جویدن غذا دهان را بسته نگه دارید و تا وقتی هنوز غذا در دهان دارید از سخن گفتن خودداری کنید. لقمه‌ای که با چنگال برداشته می‌شود باید به راحتی در دهان جای گیرد و نیز پیش از اینکه لقمه قبلی جویده و تمام شود قاشق و چنگال را انباشته و آماده برای بالا بردن نکنید. نباید آنقدر آهسته غذا بخورید که دیگران را در انتظار خود نگه دارید چون وقتی غذاهای مختلف به ترتیب سر میز آورده می‌شود دیگران منتظر هستند تا شما هم دست از خوردن بردارید تا غذای بعدی سرو شود. هنگام جویدن غذا کارد و چنگال را در دست نگه ندارید و لقمه بعدی را آماده نکنید و به منظور تاکید سخنان خود آن‌ها را در هوا تکان ندهید بلکه آنها را بصورت صلیب روی بشقاب بگذارید تا آماده برای لقمه بعدی شوید. وقتی دیگر تمایلی به ادامه صرف غذا ندارید کارد و چنگال یا قاشق را به صورت موازی کنار هم روی بشقاب بگذارید که علامت تمام شدن غذا و انتقال بشقاب تان توسط پیشخدمت می‌باشد. هرگز کارد و چنگال و قاشق را طوری روی لبه بشقاب نگذارید که قسمتی از آن به میز تکیه کند. مراقب مهمانان دیگر باشید که چه وقت نیاز به سس، نان، سبزیجات، نمک و ... دارند و آن را به ایشان رد کنید. هرگز جلوی مهمانان  دیگر خم نشوید تا چیزی بردارید، هنگامی که از وسایل روی میز استفاده کردید، آنها را جلوی خود نگذارید بلکه آنها را به جای قبلی روی میز منتقل کنید. اگر نیاز به چیزی مثل نمک و یا فلفل داشتید، از دراز شدن و خم شدن برای برداشتن آن خودداری کنید و خواهش کنید آن را به شما بدهند. پس از تمام شدن غذا دستمال سفره را به صورت مچاله روی میز نگذارید.
آداب معاشرت و استفاده از کارد و چنگال و قاشق
هنگام استفاده از کارد، چنگال و قاشق دقت کنید، قاشق را باید از پهلو، راحت و سبک بین شست و انگشت سبابه نگه داشت و در صورت لزوم از انگشت میانی نیز استفاده کنید. قاشق را مثل یک پیچ گوشتی در دست نگیرید. هنگام صرف سوپ و یا هر غذای مایع دیگر قاشق را کمی دور از خود به حرکت درآورید و از لبه قاشق برای خوردن استفاده کنید نه از نوک آن چون با این حرکت راحت‌تر می‌توانید آرنج‌ها را به پهلو نزدیک نگه دارید. اگر لازم باشد که بشقاب یا ظرف سوپ را موقعی‌که سوپ نزدیک به اتمام است به یک طرف کج کنید آن را به سمت دور از خود متمایل کنید ولی هرگز بشقات را با تراشیدن پاک نکنید. مراقب باشید هنگام صرف غذا صداهای ناهنجار از دهانتان خارج نشود. مخصوصاً هنگام خورد سوپ و یا نوشیدن مایعات. دقت نمایید که هنگام صرف غذا و یا هم زدن چای و قهوه از تماس کارد و چنگال و قاشق با ظروف، حتی‌الامکان صدایی به وجود نیاید.
آداب معاشرت و استفاده از فنجان و لیوان
فنجان را با یک دست گرفته و از دست دیگر برای حفظ تعادل آن باید استفاده کرد ولی هنگام نوشیدن دور از میز می‌توان نعلبکی را زیر آن گرفت که اگر قطره‌ای از آن چکید روی زمین نیافتد. هنگام نوشیدن چای و قهوه باید مراقب بود از دهان صداهای غیرعادی شنیده نشود.
آداب معاشرت و سیگار کشیدن
سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممکن است باعث ناراحتی افراد شود. برای کسی که معتاد به سیگار نیست، بوی تنباکو و دود سیگار بسیار نفرت‌ انگیز است. نباید تصور کنید کسانی که سیگار نمی کشند افراد غیر اجتماعی و نابالغی هستند. سیگار کشیدن سر میز غذا موقعی که دیگران هنوز دست از غذا نکشیده‌اند، بر خلاف ادب می‌باشد. در رستوران های عمومی اگر مجبور به کشیدن سیگار هستید همیشه باید قبل از روشن کردن آن از دیگران اجازه بگیرید و دقت کنید دود سیگار به سمت آنها نرود و خاکستر سیگار روی غذا و یا ظرف آنها نریزد. اگر زیرسیگاری روی میز نیست از پیشخدمت تقاضا کنید در اختیار شما قرار دهد و هرگز خاکستر و کبریت و ته سیگار را در نعلبکی یا بشقاب نریزید.
آداب معاشرت و آداب نشستن
هنگام نشستن پاهای خود را به صورت موازی یکدیگر قرار دهید و اگر می‌خواهید آن ها را روی هم بگذارید طوری باشد که دو پا روی هم و هر دو تقریباً به یک حالت باشند. هیچ وقت در موقع نشستن پاهای خود را جلو، عقب، باز و گشاد نگذارید چون بسیار ناپسند است. هرگز در هنگام نشستن پاهای خود را تکان ندهید.
آداب معاشرت و ورود به اتاق
اگر برای کار اداری به جایی مراجعه می‌کنید، قبل از ورود به اتاق، حتماً در بزنید و پس از اجازه گرفتن، وارد اتاق شوید. تا هنگامی که به شما برای نشستن تعارف نشده است، بلافاصله پس از ورود روی صندلی و یا مبل ننشینید. اگر هنگام ورود دو یا سه نفر با شخص مورد نظر شما مشغول صحبت بودند، انتظار بکشید تا صحبتشان تمام شود و از شما بخواهند تا مطلبتان را بگویید. در موقع صحبت کردن اگر نشسته اید با متانت صحبت کنید و اگر ایستاده‌اید مراقب باشید دست هایتان را بی‌جهت به بالا و پایین حرکت ندهید. همچنین هنگام صحبت کردن دستتان را از جیب بیرون بیاورید مخصوصاً هنگام صحبت کردن با افراد مسن‌تر و مقامات بالاتر. محکم بایستید و به دیوار تکیه ندهید.

موزش سخنرانی و فن بیان :کانون سخنوران

مدرس فن بیان:استاد حسینیان

مدرس سخنرانی:استاد حسینیان

مدرس سخنوری:استاد حسینیان

مدرس زبان بدن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی